May 29, 2009

Tuntutan N.A.Z.A.R




Satu perubahan bakal aku cetuskn
perubahan yang merupakan sesuatu yg aku tak pernah terfikirkan
harap aku ikhlas
walaupun aku masih terkejut
dan x percaya dgn sifat nekadku ini

bla melihat ke dpn
aku terpanggil untuk mengecapi sesuatu yg istimewa
dan ingin merubah segalanya
mungkinkah semua itu dijalani dgn baik
dan mengikut semua yang telah terikat pada nazar mati
janji mati
sesekali aku ingin membuatkn diri aku tampil dengan lebih dihargai
yg ruji bagi aku, itulh cabaran
tp x sanggup pulak nk dianggap sebagi musuh coz x sampai ati

esok, bermulalh sesuatu yg digelarkn puasa mini
puasa yg akan akan memenuhi tuntutan nazarku
ini nazar serius
bukn utk dpersiakn
dan bkn utk di tutur oleh mulut saja
malah lebih dr itu
nazar yg akan mengubah zahir dan batin idupku
dan aku percaya
kesetiaan pada nazar ini
buatkn aku merasa lebih bertanggugjwb
manusia kn berpegang pada tali
maka kerana itu aku selalu
menyusah kn diri pada mulanya
dan berharap akhirnya nanti
akan bertemu bahagia
sejajar dgn impianku

kpd semua yg membaca ni
adalah tak mungkin memahami hasratku
serta apa maksud tersu/iratku
tp semua yg dirancang punyai signifikannya

kalau kte bernazar maka tepatilah
dan semoga dtg kebahagiaannya kelak
itu janjinya
dan jaminan yg teristimewa
sebagai nikmat yg dipersembahkan buat insan
yg slalu mengerti peri pentingnya
menjalani nazar dgn sempurna

Insya-Allah

1 comment:

Anonymous said...

"bla melihat ke dpn
aku terpanggil untuk mengecapi sesuatu yg istimewa
dan ingin merubah segalanya
mungkinkah semua itu dijalani dgn baik..?"

~que sera sera..
what will be, will be..~
=)

-syu_maksu-